Έλεος!!! Η κυκλοφορία στην πόλη και στην περιφέρεια έχει καταντήσει αληθινή Οδύσσεια PDF Εκτύπωση E-mail
19.11.07

Είπαμε να κάνουμε υπομονή. Έργα κοινής ωφέλειας είναι αυτά που γίνονται, άρα, θεωρητικά τουλάχιστον, αποβλέπουν στο καλό όλων μας.

Όμως και η υπομονή έχει τα όριά της. Για παραπάνω από έναν χρόνο υφιστάμεθα σε καθημερινή βάση ένα άνευ προηγουμένου μαρτύριο το οποίο κοντεύει να κάνει τα νεύρα μας σφεντόνες.

Τα συνεργεία που έχουν την ευθύνη των έργων έχουν γίνει πραγματικός εφιάλτης. Όποιον δρόμο και να πάρεις πάνω σε απαγορευτική πινακίδα θα σε οδηγήσει. Οι μετακινήσεις στην πόλη πρέπει να μπουν στο στοίχημα του ΟΠΑΠ. Παίρνεις έναν δρόμο και στοιχηματίζεις: θα βρεθείς ή όχι σε αδιέξοδο;

Σαν να μην έφθαναν τα παραπάνω έχουμε και το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην αποκατάσταση του οδοστρώματος. Οι τελευταίες έντονες βροχοπτώσεις έχουν μετατρέψει τους «ανοιγμένους» δρόμους σε αληθινές παγίδες. Τα αυτοκίνητα όχι μόνον καταπονούνται αλλά κινδυνεύουν να υποστούν σοβαρότατες ζημίες, τις οποίες βέβαια καλείται να πληρώσει από το υστέρημά του ο οδηγός. Εξίσου όμως μεγάλος είναι και ο κίνδυνος που ελλοχεύει από την πιθανότητα των συγκρούσεων αφού οι οδηγοί στην προσπάθειά τους να υπερκεράσουν τα χαντάκια επιδίδονται σε σλάλομ που θα ζήλευαν και οι καλύτεροι σκιέρ.

Όμως προβλήματα για την κίνηση των αυτοκινήτων υπάρχουν και με το οδόστρωμα που έχει ήδη αποκατασταθεί, αφού σε πολλές περιπτώσεις έχει υποστεί καθιζήσεις, από κακοτεχνίες των συνεργείων αποκατάστασης.

Αν τώρα στα παραπάνω προσθέσει κανείς και το ήδη υπάρχον πρόβλημα με το τεράστιο φόρτο των αυτοκινήτων που δέχεται η πόλη μας, την οποιαδήποτε περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης μόνο συγγραφέας τρόμου θα μπορούσε να επιχειρήσει.

Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται ο οργισμένος πολίτης για το ποιος εντέλει μπορεί να τον προστατέψει. Ποιος ελέγχει ποιον, επιτέλους.

Αντίστοιχα δικαιώματα με αυτά των εταιρειών που εκπονούν το έργο έχει και ο πλέον ενδιαφερόμενος φορέας, που δεν είναι άλλος από τον Δήμο των Σερρών. Η διεκδίκηση αυτών ακριβώς των δικαιωμάτων είναι μια από τις βασικές υποχρεώσεις του. Θεωρούμε αδιανόητο να κατασκάπτεται η πόλη και ο Δήμος να γκρινιάζει αναζητώντας τα όρια των ευθυνών του.

Ο κ. Δήμαρχος ανέφερε πως έχει σκοπό να εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα. Πότε και με ποιον τρόπο; Και επιτέλους πότε θα καθοριστεί ένα ακριβές πλάνο των έργων που απαιτούνται σ' αυτήν την πόλη; Πότε θα σταματήσει αυτό το ατελείωτο ράβε ξήλωνε που έχει μετατρέψει την πόλη σε εργοτάξιο και τη ζωή μας σε κόλαση;

 

Κυκλοφορία στους περιφερειακούς και εθνικούς οδικούς άξονες

Το άλλο μεγάλο δράμα


Μιας και μιλούμε για δρόμους και προβλήματα κυκλοφορίας, καλό θα ήταν να σταθούμε και σε σειρά προβλημάτων που αφορούν στους περιφερειακούς οδικούς άξονες της πόλης, καθώς και στους κατ' ευφημισμόν εθνικούς άξονες.

Η περιφερειακή οδός θυμίζει επαρχιακό δρόμο. Στενή, με διαρκείς στάσεις λόγω σηματοδοτών και με εντονότατα προβλήματα συμφόρησης στις διασταυρώσεις Νοσοκομείου, Νιγρίτας, Σιδ. Σταθμού και Σιδηροκάστρου, καθιστά τις μετακινήσεις (και κυρίως σε ώρες αιχμής) ιδιαίτερα προβληματικές.

Υπάρχει άραγε οποιαδήποτε πρόβλεψη για το μέλλον ή θα εξακολουθούν τα αυτοκίνητα να στριμώχνονται σαν τις παστωμένες σαρδέλες με τους οδηγούς τους σε κατάσταση νευρικής παράκρουσης να εξασκούνται σε μοναδικής ευρηματικότητας ύβρεις και χειρονομίες. 

Οι εθνικοί άξονες για Καβάλα και Δράμα παραπέμπουν σε ταινίες του Αγγελόπουλου: Είναι ιδανικές για αλογόκαρα και για αγροτικά οχήματα. Κακώς οι συγκεκριμένες διαδρομές δεν περιλαμβάνονται στους ταξιδιωτικούς οδηγούς που προτείνουν ξεχωριστές διαδρομές με «τοπικό χρώμα».

Αλήθεια γιατί ουδείς από τους ιθύνοντες ενδιαφέρεται για την αποκατάσταση ανθρώπινων όρων μετακίνησης προς τους δυο όμορους Νομούς; Τους θεωρούμε εν δυνάμει ανταγωνιστικούς ή απλώς δεν μας ενδιαφέρουν;

Αντίστοιχα δε, θα μπορούσε να μιλήσει κανείς και για το δρόμο προς το Κιλκίς από τη γέφυρα του Στυμώνα και εκείθεν. Αλλά θα μου πείτε τώρα, ποιος ενδιαφέρεται για το Κιλκίς. Μόνον όσοι πηγαίνουν στην Ορθοπεδική κλινική του εκεί Νοσοκομείου, άντε και κάποιοι οικολόγοι που παίρνουν τις λίμνες και τα βουνά.

Δεν ξέρουμε αν η παραπάνω απάντηση είναι και αυτή των αρμοδίων, αλλά το βέβαιο είναι πως ο συγκεκριμένος δρόμος, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, σφύζει από ζωή. Η ευρύτερη περιοχή αποτελεί έναν από τους προσφιλέστερους εκδρομικούς προορισμούς των Θεσσαλονικέων. Τη στιγμή, λοιπόν, που μιλούμε για την ανάγκη τουριστικής ανάπτυξης δεν θα έπρεπε ο εθνικός αυτός άξονας να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα για τους ιθύνοντες;

Αφήνουμε τελευταία την εθνική οδό για Θεσσαλονίκη. Η οποία θυμίζει πια, λόγω των έργων που γίνονται στα πλαίσια της Εγνατίας οδού, την προ αμνημονεύτων χρόνων παλιά εθνική οδό. Αληθινή καρμανιόλα που απαιτεί από τους οδηγούς ικανότητες υψηλής οδηγικής συμπεριφοράς. Σλάλομ στις λάσπες, πορεία σταθερή δίπλα σε κώνους και σε δρόμους τόσο στενούς, που εύλογα αναρωτιέσαι πότε θα «καρφωθείς στο στηθαίο», προσπεράσεις που απαιτούν ικανότητες Σουμάχερ, συνεχείς και επικίνδυνες στροφές, ατσάλινα νεύρα (μισή ώρα πίσω από Βουλγάρικη νταλίκα), φώτα ομίχλης, ειδικά λάστιχα για βρόχινο και για στεγνό δρόμο...Το αποτέλεσμα : Σέρρες - Θεσσαλονίκη σε δύο ώρες και με νεύρα κουρέλια. Όσο χρόνο χρειαζόμασταν πριν δύο δεκαετίες.

Να επαναλάβουμε και εδώ, πως σαφώς και κατανοούμε τους λόγους που δημιουργούν το παραπάνω πρόβλημα. Θα συμφωνήσουμε πως χρειάζεται υπομονή, αλλά επιτέλους, δεν μπορεί να υπάρξει μια καλύτερη διευθέτηση της κυκλοφορίας ώστε να μην διατρέχουν οι οδηγοί κίνδυνο; Ήδη με τις βροχοπτώσεις μετρούμε σειρά σοβαρών ατυχημάτων. Πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να υπάρξει ευαισθητοποίηση;

Υ.Γ. «Κυκλοφόρησε» η είδηση που λέει πως μεγάλο κομμάτι, του υπό κατασκευή δρόμου που τέλη του καλοκαιριού παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ξανάκλεισε διότι είχαν παρουσιαστεί φθορές στην άσφαλτο του οδοστρώματος. Αν η είδηση αυτή είναι αληθινή δεν θα έπρεπε να αναζητηθούν ευθύνες; Και αν ναι, ποιος θα τις καταλογίσει και σε ποιον; Ή, μήπως, για μία ακόμη φορά θα περιμένουμε το επόμενο τροχαίο ατύχημα για να εκφράσουμε την θλίψη και την οδύνη μας, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στις βουλές του Κυρίου;

 
< Προηγ.   Επόμ. >
Designed by CompuLogic Hellas
CompuLogic Hellas and CompuLogic Hellas