Όχι στην αγοραία λογική PDF Εκτύπωση E-mail
08.01.06

Ναι στην κοινή δράση

Μέσα στις ημέρες των γιορτών, κυβερνητικός παράγοντας έθεσε (εντελώς απροκάλυπτα) το ζήτημα της περαιτέρω διεύρυνσης του ωραρίου της αγοράς, προτείνοντας να παραμείνουν ανοιχτά τα καταστήματα κάποιες Κυριακές (μετά το πέρας του εκκλησιασμού των πιστών, βεβαίως) ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών.

Το ίδιο ακριβώς πρόσχημα χρησιμοποιήθηκε μερικούς μήνες πριν για την κατάθεση του νομοσχεδίου που ήθελε ένα ωράριο περισσότερο «ελαστικό», προσαρμοσμένο κυρίως στις ανάγκες των πολυκαταστημάτων των οποίων τα συμφέροντα εκφράζει με  περισσή συνέπεια η κυβέρνηση.

Κατ’ ουσίαν εδώ και καιρό γινόμαστε μάρτυρες μίας άνευ προηγουμένου επιβολής αυταρχικών πολιτικών επιλογών που έρχονται να ανατρέψουν δεδομένα, κατακτημένα με αγωνιστικές διεκδικήσεις πολλών χρόνων, που μέχρι χθες έμοιαζαν ακλόνητα στις επιβουλές της οποιασδήποτε κυβέρνησης.

 

Στο όνομα όμως της αγοραίας λογικής που θέτει ως μέτρο οικονομικής αντίληψης το άνοιγμα των αγορών και τον περιορισμό των όποιων κανόνων διασφάλισης της εύρυθμης και ανθρώπινης λειτουργίας τους, επιβάλλεται ένα καθεστώς ανηλεούς ανταγωνισμού με προφανή στόχο την εξουδετέρωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την κυριαρχία των ολιγοπωλίων που θα καθορίζουν χωρίς αντιπάλους τους όρους του παιχνιδιού.

Στη σύγχρονη αγορά των τεραστίων πολυκαταστημάτων με τους χιλιάδες των υπαλλήλων να εργάζονται με αποικιοκρατικές συμβάσεις, οι ιδιοκτήτες των μικρών επιχειρήσεων αντιμετωπίζονται ως οπισθοδρομικοί ζηλωτές μιας αναχρονιστικής οικονομικής αντίληψης που αρνούνται να καταλάβουν τα μηνύματα των καιρών, με αποτέλεσμα απλώς να παρατείνουν το τέλος τους.

Οι επαγγελματίες αμήχανοι στην πλειοψηφία τους, χωρίς ουσιαστική συνδικαλιστική δύναμη και εκπροσώπηση, μονίμως φοβισμένοι και καχύποπτοι απέναντι σε συναδέλφους, μένουν άβουλοι περιορίζοντας τις κρίσεις τους σε μεμονωμένες αντιδράσεις των οποίων ο αντίχτυπος ελάχιστα ενοχλεί. 

Όμως τα περιθώρια λιγοστεύουν. Η κρίση βρίσκεται προ των πυλών. Οι γιορτές των Χριστουγέννων έδειξαν ήδη στις μεγάλες πόλεις ποιοι είναι αυτοί που θα καρπωθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα τα μεγάλα μερίδια της αγοράς. Η κυβέρνηση έχει κάνει ήδη την επιλογή της. Όποιος μπορεί να επιβιώσει, επιβιώνει, οι υπόλοιποι ας παζαρέψουν την πραμάτεια τους με τους υπευθύνους πωλήσεων των πολυκαταστημάτων. Όσοι περισσέψουν τέλος ας αναζητήσουν θέση στα συσσίτια αγάπης των Μητροπόλεων.

Τι μέλει γενέσθαι λοιπόν; Περιμένουμε ως θεατές το τέλος της παράστασης ή παίρνουμε την τύχη στα χέρια μας; Άλλα περιθώρια για μεμψιμοιρίες δεν υπάρχουν. Τίποτε δεν παραχωρείται, όλα κερδίζονται με αγώνες.  Εφόσον αυτό ακριβώς γίνει συνείδηση από τους ίδιους τους επαγγελματίες όλα μπορούν να αλλάξουν. Η ψήφος και η συγκροτημένη δράση είναι τα όπλα τους. Είμαστε σίγουροι πως στην προσπάθειά τους θα βρουν συμμάχους και τους ίδιους τους καταναλωτές που ήδη έχουν καταλάβει πως οι νέες μορφές κατανάλωσης μόνον σε βάρος της τσέπης τους μπορεί να λειτουργήσουν.


Υ.Γ. Την τιμή των θεσμοθετημένων συνδικαλιστικών οργάνων «έσωσε» η «Εμπορική Πρωτοβουλία» που σχεδόν άμεσα εξέδωσε κείμενο στο οποίο και έθετε το ζήτημα στη σωστή του βάση. Οι υπόλοιποι προτίμησαν την «εύγλωττη» σιωπή.

 
< Προηγ.   Επόμ. >
Designed by CompuLogic Hellas
CompuLogic Hellas and CompuLogic Hellas